בס"ד

האם צריך יועץ נדל"ן ?

הרבה פעמים שמעתי לקוחות שטוענים אין צורך ביועצי נדל"ן והאמת שיש בזה משהו.

יועצי הנדלן התרבו במשך השנים כפטריות לאחר הגשם. בשנות ה 90 כאשר הייתה העליה הרוסית הצורך לשכור דירה היה ממש גבוה עד שהגענו למצב שהיו מגיעים אליי כמה משפחות למשרד ישר משדה התעופה  וממש היו מתחרים על הדירות המעטות שהיה לי להציע.

לאחר מיכן הגיעו העולים מאתיופיה שקיבלו סיוע ממשרד השיכון לרכישת דירה והביקושים וגם המחירים עלו בצורה משמעותית וכתוצאה מכך התרבו עוד יותר המתווכים למיניהם.

הבעיה הייתה שחלקם עבדו ללא רישיון וכל מי שרצה יכל להיות מתווך עד שהגיע חוק המתווכים בשנת 1996 וקצת בלם את החובבנים שהיו בשוק כל זה יצר תדמית לא טובה אנשים חוו חוויות לא נעימות שיצרו סטיגמה לא טובה לעוסקים בתחום. אך מאז עברו 30 שנה והשאלה היא האם באמת זקוקים לשירות שלנו?

המציאות מראה שכל מוכר נכס שרוצה למכור דירה עובר תהליך בהתחלה מפרסם לבד ולאחר שהוא מקבל פניות בלתי פוסקות בשלב הראשון ובמשך הזמן הולכות ויורדות ההרגשה היא זה לא מה שחשבנו די אין לי סבלנות לבלבולי מוח צריך למסור את הדירה לשיווק של איש מקצוע שינהל את המכירה כמו שצריך,קבלת הפניות תיאום הסיורים בדירה עדכון בעל הנכס מה קורה עם כל קונה פוטנציאלי ניהול המשא ומתן עד לסגירת חוזה.

העניין הוא שזה נראה מאוד קל ,אך לו בעלי הנכסים וגם הרוכשים היו רואים מה קורה מאחורי הקלעים ואיך כל התהליך מתקדם צעד אחר צעד לא בטוח שהיו עומדים בזה, כי כאשר מנהלים משא ומתן לפעמים לקוחות מחליטים לחזור בהם מההצעה מכל מיני סיבות, עיצה של משפחה חברים שמטרתם באמת טובה לדאוג שלא יעשו טעויות.

לי היה מקרה בחודש האחרון  במשרד תיווך ברחובות שלאחר שהוצעה הצעה על ידי קונים שאושרה על ידי המוכרים וסוכם מועד חתימה הקונים הודיעו לי שאין להם את האפשרות לבצע את העסקה, הם ביקשו להוריד את המחיר בכמה עשרות אלפי שקלים, מבחינתי מצב בעייתי איך אומר למוכרים שהם חזרו בהם מההצעה ומציעים מחיר נמוך יותר? אך הרבה ברירות לא היו לי ונאלצתי להעביר את ההצעה לסוכנת הנדל"ן שייצגה את המוכרים.

בהתחלה הם לא היו מוכנים לשמוע ויותר מכך גם איבדו את האימון בהם אך לאחר כשבועיים שניסינו לקדם את העסקה קיבלנו את האוקיי אך היה תנאי מצד המוכרים רוצים לשבת עם הקונים ולתהות על קנקנם מה שנקרא הוזמנו לאודישן.

נקבעה פגישה במשרד עורך הדין של המוכרים ותודה לאל השתכנעו המוכרים לבצע איתם את העסקה ולמחרת נחתם החוזה בשעה טובה ומוצלחת וכולם יצאו מרוצים ,אז הינה דוגמא אחת מיני רבות כמה חשובה עבודתו של יועץ הנדל"ן נסו לחשוב לו העסקה הזאת הייתה מתנהלת בלעדינו לא היה שום סיכוי שהעסקה תצא לפועל .

סיני עמרמי מנכ"ל ובעלים סיני נכסים

הרצל 125 רחובות
052-2513418
Sinayamr@gmail.com