מיסוי נדלן 2024 האם הוא מטיב הרוכשים? יצאנו לבדוק!
קונים או מוכרים דירה? מעוניינים לבצע עסקת נדל"ן משתלמת שתטיב עימכם מבחינה כלכלית? אחד החלקים החשובים ביותר שפשוט אי אפשר להתעלם מהם בתהליך, טמונים ברכיב המיסויי, כזה שעשוי לא פעם לעשות את ההבדל בין עסקה מוצלחת לכושלת. 

 

מבלי להלאות אתכם במידע מעמיק, הנה כמה מושגי מיסוי מרכזיים שחשוב להכיר, רגע לפני ביצוע עסקת הנדל"ן הבאה שלכם. 

מס רכישה – מס המשולם על רכישת זכות במקרקעין בישראל, כדוגמת דירת מגורים, מגרש, נכס מסחרי, משרד או חנות. גובה המס הינו נגזרת של עלות המקרקעין ובהתאם לשווי הרכישה, אשר נע בטווח שבין 8-0 אחוזים.

מס שבח – מס המשולם על הרווח שנוצר בעת מכירת זכות במקרקעין בישראל. גובה המס נקבע בהתאם לגובה השבח (הפער הכספי שנוצר בין עלות המקרקעין במועד הרכישה לשוויו הכספי בעת ביצוע המכירה) ונע בטווח שבין 25-0 אחוזים.

מדרגות מס – ישנן מדרגות מס שונות המתייחסות לשיעור מס הרכישה אותו נידרש לשלם בעת רכישת זכות במקרקעין בישראל.
מדרגת המס הראשונה עומדת על סך של 1,978,745 שקלים (עודכן בחודש ינואר 2024).
כל רכישה מתחת לסכום זה, פירושה שיעור מס 0. ישנן עוד ארבע מדרגות מס, כאשר אחוז המס המקסימלי הינו 10 אחוזים (מעל 20,183,565). 

למאגר דירות למכירה ברחובות

התרשמו גם ממאגר דירות חדשות ברחובות

אל תהיו פראיירים: לחסוך במס ולהישאר עם כסף בכיס (!)

ביצוע עסקת נדל"ן הינה אחד מהצעדים הכלכליים החשובים ביותר בחיינו. חשוב להיוועץ בטרם העסקה, ועוד בטרם ניכנס לשלב המשא ומתן עם גורם מקצועי, החל מעורך דין בעל בקיאות במרכיב המיסוי, או לחילופין עם רואה חשבון או יועץ מס, כזה שיוכל ללוות אותנו לאורך כל התהליך, וחשוב מכל להותיר אותנו עם עוד כמה שקלים בכיס.

גורם בר סמכא שכזה גם יוכל להתריע מפני אי תשלום מיסים בזמן, ובכך למנוע מכם עלויות ריבית או פיגורים שונים.

אז מה למדנו? תכנון מס איכותי עתיד להוסיף ודאות כלכלית לקראת עסקת הנדל"ן הבאה שלכם, לחסוך מכם תשלומים מיותרים עבור רשויות המדינה, ובעיקר להיטיב עמכם כלכלית. 

שיהיה בהצלחה !

לפרטים נוספים על מיסוי נדלן 2024 וכל העדכונים החדשים, מוזמנים ליצור קשר עם סיני נכסים תיווך ברחובות