נדל״ן 2023 – מגוון הזדמנויות גם בעיר רחובות

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים ינואר-פברואר 2023 של דירות חדשות ויד שנייה, לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2022 – ינואר 2023, נמצא כי מחירי הדירות ירדו ב-0.2%. אז כן, מחירי הדיור החלו לרדת ועדיין, הריבית שלא מפסיקה לעלות וחוסר הוודאות המדיני והפוליטי אינם תורמים לכאוס שמשפיע גם על שוק הנדל״ן. החדשות הטובות הן שנוצר מצב בו  ניתן למצוא לא מעט הזדמנויות וזוהי שעתם היפה של הקונים, גם בעיר רחובות. החוכמה היא להכיר את כלל האתגרים וחסמים, ובו זמנית לקשר בין כל הגורמים שיחד יכולים לחבור לעסקה מוצלחת. 

מה קורה בעיר רחובות? ״מה שקורה בכל המדינה״, עונה מנכ"ל והבעלים של ׳סיני נכסים רחובות׳, שמסביר כי אי הוודאות והעלייה בריבית אכן משפיעות מאוד על הביקושים, עד כדי עצירה. יחד עם זאת, לדבריו העיר רחובות חווה תנופת בנייה והתחדשות עירונית שישפיעו לטובה על ההיצע ומגוון ההזדמנויות בעיר. דוגמה לכך היא שכונת קריית משה הוותיקה שעתידה לעבור התחדשות עירונית וליהנות מבנייה של כ-10,000 יחידות דיור חדשות, תהליך בו מעורב גם משרד השיכון. בעשור הקרוב מתוכננת בצד המזרחי של העיר בנייה של כ-6700  יחידות דיור חדשות, וזו רק ההתחלה…

קראו גם – שיווק פרויקטים חדשים ברחובות

למרות שהמצב מורכב, אתה חוזר ואומר שעדיין ניתן למצוא לא מעט הזדמנויות…

״נכון. יש מי שחייב למכור כי כבר רכש נכס ואפילו לקח הלוואת גישור, ולכן הוא נאלץ להוריד את המחיר באופן משמעותי. כך גם קונים פוטנציאליים שכבר מכרו את הנכס שהיה ברשותם וחייבים בית חלופי. הם נהנים ממחיר נמוך באופן משמעותי. לכן, ולמרות שהמצב מאוד מורכב כעת עם דגש על ענף הנדל״ן, בהחלט ניתן למצוא נכסים טובים במחירים לא גבוהים. כך המפגש בין קונה ומוכר שאין להם אפשרות לדחות את המכירה או הקניה, למרות המצב בשוק, מוביל לסגירת עסקאות גם בתקופות מאתגרות כפי שאנו חווים כיום.

צפו בגוון דירות להשקעה ברחובות

העיר רחובות מציעה מגוון רחב של דירות קטנות כגדולות. האם המחירים עדיין נגישים באזור?

״דירות קטנות של 2 חדרים לא ניתן למצוא כיום בעיר. זאת לעומת דירות של 3-5 חדרים, בין אם חדשות או יד שנייה, שנבנות במסגרת פרויקטים חדשים או משודרגות בתהליך של התחדשות עירונית. מחיר הדירה משתנה על פי האזור או השכונה. דירת 3 חדרים לדוגמה באזור צפון העיר רחובות, בת 30 שנה, תעלה  כ-1,950,000 ש״ח. מחיריהן של דירות חדשות יותר ינועו סביב ה-2,400,000 ש״ח .מחירה של דירת גן באזורים מסוימים יכולה להגיע ל-4,500,000 ש"ח.

טווח המחירים של דו משפחתי או בית פרטי נע בין 4,500,000 ש"ח ועד 7,000,000 ₪, תלוי אזור, גודל המגרש ומ"ר בנוי.

מאגר דירות למכירה