בס"ד

הזמן קצר והמלאכה מרובה.

את הסיפור שלפניכם , חוויתי בחודשיים האחרונים, יש בו את כל המרכיבים שיוצרים דרמה לא פשוטה.

מוכרים שמחוייבים למכור בזמן קצר בכדי למנוע הוצאות מיותרות וקונים שמשנים את דעתם ממש בדקה התשעים, גם אדם כמוני עם ניסיון של עשרות שנים במשאים ומתנים לא זוכר חוויה כזאת .

"אני מעוניינת להראות את הדירה שבטיפולכם הבלעדי ללקוחות שלי" כך פנתה אליי סוכנת נדל"ן אחת מהמקצועניות שאני מכיר, תשובתי הייתה "כרגע יש לי קונים מאוד רציניים ובמידה ולא יסתדר איתם אעדכן אותך ותוכלי לבוא להציג את הדירה" , שבועיים חלפו והקונים הרציניים הפכו להיות קונים בעייתיים, התברר שיש להם צרות של עשירים, לגבר היו כמה נכסים וגם לאישה וכמו כל אדם שיש בבעלותו כמה נכסים רצוי לעשות תכנון מס בכדי לשלם כמה שפחות.

הפניתי אותם לעורך דין מומחה למיסוי מקרקעין שנתן להם פתרונות יצירתיים בכדי שיוכלו לקנות את הדירה שכל כך רצו, הימים חולפים ומשום מה העניינים לא מתקדמים .

פניתי אליהם לשאול מה קורה ? ותשובתו של הבעל הייתה "אל תשאל, לא חשבתי שזה יהיה כזה מורכב" בהתחלה לא הבנתי מה כל כך מורכב וביקשתי ממנו הסבר, הוא החל לספר לי שיש בעיה עם ההורים ושהם אינם מעוניינים לעזור להם בסכום המקדמה כפי שהבטיחו ולכן בשלב זה הם יורדים מהעסקה .

באותו הרגע החלטתי לחזור לסוכנת שהבטחתי לה שבמידה וישתנה משהו נקבע עם הקונים שלה, כבר באותו היום שפניתי אליה היא הביאה את הקונים לראות את הנכס והיה נראה שזה ממש התאים להם מאחר והם גרים ממש סמוך לדירה, אך בקשתם הייתה לחכות ליום המחרת ואז הם ייתנו הצעה.

ההצעה שקיבלנו הייתה נמוכה ובמשא ומתן עם המוכרים הגענו להצעה שהתאימה לשני הצדדים, מה שנותר הוא העברת פרטי עורכי הדין ולהתקדם לחוזה .

אך כידוע בעסקאות נדל"ן אנחנו יכולים לעבוד על נכס כל כך הרבה זמן ולהביא המון לקוחות והצעות לא מגיעות וכשיש רוכשים  פתאום צצים קונים שראו בעבר ומבקשים לתת הצעות על מנת לרכוש את הדירה וזה בדיוק מה שקרה, הטלפון מצלצל ועל הקו לקוחה שמאוד אהבה את הדירה אך לא היה לה את התקציב המתאים, השאלה שלה "נו אפשר להתקדם? אנחנו החלטנו לקנות את הדירה."

תשובתי הייתה שממש לפני חצי שעה התחלתי תהליך ויש כבר עורכי דין בתמונה שמקדמים את העסקה לחתימת חוזה, אכזבה נשמעה בצד השני ומיד התחילו השאלות באיזה מצב זה נמצא ? ואולי אוכל לעשות משהו בנדון, "אני ובעלי מאוד רוצים את הדירה" כך אמרה .

הסברתי שאני לא יכול לעשות בשלב הזה כלום אך אם במידה ויהיה שינוי אודיע לה ואם היא מעוניינת שתמתין יום נוסף אולי יתמזל מזלה ובכל זאת תקנה את הדירה.
בבוקר יום למחרת הודיעה לי הסוכנת שייצגה את הקונים שהיא לא מצליחה לתפוס את הקונים והיא שלחה להם הודעה שיחזרו אליה.
השעות חלפו והקונים לא מגיבים להודעות הווטסאפ ולא לטלפון מה שגרם לי להרגיש שמשהו אינו כשורה וכנראה יש להם בעיה לקדם את העסקה, הטלפון שקיבלתי מהסוכנת  אישר את מה שחשבתי והם החליטו לעכב את הקניה עד שימכרו את הדירה שלהם כך הודיעה לי .

פניתי לקונה מאתמול כפי שהבטחתי אך לפני שהספקתי לומר משפט היא טענה שהם נכנסו למשא ומתן עם דירה נוספת ובשלב הזה הם לא ילכו על הנכס, בסך הכל יום אחד שהיו צריכים להמתין שינה את התמונה כולה ולמעשה גם הם ירדו מהפרק המשך יבוא……

סיני עמרמי מנכ"ל ובעלים סיני נכסים משרד תיווך ברחובות.

הרצל 125 רחובות
052-2513418
Sinayamr@gmail.com