בס"ד

יגעת ומצאת האמן

"החוזה נחתם, אעביר לך את התשלום בימים הקרובים" , זו הייתה הודעת ווטסאפ שקיבלתי ביום שישי שעבר , בכך הגיע לסיומה תהליך מכירת דירה לאחר משא ומתן מפרך, עם מעט עליות והרבה יותר מורדות .

הסיפור שאספר לכם החל לפני כחמישה חודשים, הדירה למכירה התקבלה במשרדנו לשיווק בלעדי, המחיר שביקשו המוכרים היה יחסית גבוה ממחירי הדירות ברחובות שנמכרו בסביבה, אך המוכרים הציגו בפנינו הערכת שמאי שחיזקה את דיברהם למחיר שנקבו.
כבר בתחילת התהליך כאשר הנכס הוצג בפני קונים פוטנציאלים היה מאוד קשה לקדם ולא התקבלו הצעות .

הזמן חולף וככל שמתקרב סיום הבלעדיות נראה היה שהסוכנים שלי הרימו ידיים, אפסו כל התקוות  למכור את הדירה למרות שהמוכרים היו מוכנים להתגמש, לקראת סיום תקופת הבלעדיות.
הצעות מקונים לא נראו באופק אך יום לאחר סיום הבלעדיות  הטלפון הנייד צלצל וסוכן מהמשרד מספר שיש קונה שראתה את הדירה בעבר שמבקשת לתאם לראות שוב את הדירה עם ביתה.

אישרתי לו לקבוע פגישה ולנסות את מזלנו, כאשר האם והבת ראו את הדירה הן הביעו את רצונם להגיש הצעה בכדי לקדם את העסקה .

שמחה מוקדמת

הרבה ברירות לא היו לנו והחלטנו להעביר את ההצעה למוכרים ולהפתעתי קיבלתי תשובה חיובית ששימחה אותי מאוד, אך שעות אחדות לאחר מכן התברר לי ששמחתי הייתה מוקדמת, בשיחה נוספת שקיבלתי נאמר לי תעצור הכל אנחנו לא מוכרים במחיר הזה.
לשאלתי "מה קרה?" נאמר לי שיש קונה שהם מכירים, היא מאוד רצינית וכנראה יסגרו איתה.

נאלצתי  לעדכן את הקונים שמאוד התאכזבו אך הרצון שלהם לקנות את הדירה גבר, להפתעתי הם החליטו להעלות את המחיר באופן משמעותי וביקשו ממני להציע להם את ההצעה, האמת שלא היה כבר מה להפסיד והעברתי את ההצעה לצד השני.

זו הייתה הצעה שהיה קשה מאוד לסרב לה אך בקשת המוכר הייתה לבדוק ולחזור אליי, שיערתי שהוא מנהל משא ומתן גם עם הקונה השנייה וכל המרבה במחיר הרי זה משובח, כפי הנראה היא סירבה להעלות את המחיר וכך יצא שהקונה שלי זכתה "במכרז".

השלב הבא היה  להכין טיוטת חוזה ולקדם לחתימה, מחשבתי הייתה שתוך ימים תהיה חתימה, אך  לצערי שוב  התברר שהתבדיתי, התנצחויות בין עורכי הדין לא פסקו ודיי בצדק.
המוכרים ביקשו בקשות לא הגיוניות וסירבו לקחת אחריות על דברים שמקובלים בכל חוזה, אפילו על חריגת בניה שהתבררה תוך כדי התהליך לא היה מבחינתם על מה לדבר, "זה מה שיש" אמרו.

מבוי סתום

כפי שהיה נראה הגענו למבוי סתום וכל צד מתבצר בעמדתו, כמובן שההודעה משני הצדדים לא איחרה לבוא "אנחנו יורדים מהעניין", התחושה שלי הייתה שהאמון בין הצדדים נפגע לאור הגילויים של מצב הנכס .
כמו בכל עיסקה ברגעים אלו אני שואל את עצמי מה ניתן לעשות והאם עשיתי הכל.

לאחר מספר ימים החלטתי להתקשר לקונה ולהציע לה לבוא לראות שוב את הדירה ולבחון האם הליקויים שהתבררו לנו כל כך רציניים או שניתן לתקן אותם ולהתקדם.
לשמחתי היא הסכימה ולאחר שראתה את הדירה ביקשה לחשוב כמה ימים ולהחליט האם היא קונה את הדירה או יורדת ממנה סופית,  המתנתי לתשובתה ולאחר מספר ימים קיבלתי תשובה חיובית.

תודה לאל ,סוף דבר החוזה נחתם, כנגד כל הסיכויים , בזכות הדבקות במטרה והאמונה  שלעולם אסור לוותר ותמיד לעשות כל מה שניתן בכדי להצליח, כדי להגיע ליעדים שקבענו .

וכמו שאמרו חכמינו יגעת ומצאת האמן.

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לבלוג תיווך.
מחפשים יועץ נדלן עם מעל 30 שנות ניסיון? צרו קשר.
"סיני נכסים" משרד תיווך ברחובות.