בס"ד

למה זה קורה לנו ?

בכל דור ודור עומדים עלינו כל מיני חכמי חלם שמנסים לפעול בשיטות שונות ומשונות בכדי לגייס מוכרים וקונים שיעבדו איתם.
בכל פעם מסתבר שהלקוחות הרבה יותר נבונים ממה שהם חושבים.
מי שבכל זאת מנסה נוחל מפח נפש ובסופו של דבר פונה למקצוענים , כמו בכל מקצוע, מי שעובד מקבל שכר עבור עבודתו.

כאשר אני התחלתי לעבוד כסוכן נדלן ברחובות התחום היה פרוץ, כל דכפין ייתי ויעבוד, לא היה צורך בשום דבר, קונים שולחן וכיסא ומתחילים לעבוד.

בשנת 1996 נכנס חוק המתווכים שניסה לעשות סדר בעניין, אך חוץ מלגבות תשלומים עבור מבחן עם ספר פתוח ולהעשיר את קופת המדינה שום דבר טוב לא יצא מזה.
אגב בין המבחן למציאות הקשר הוא ממש מקרי ומי שכותב את המבחנים נראה שהמבחן מתאים יותר לעורכי דין ולא לסוכני נדלן, אך זה נושא בפני עצמו.

לפני שבועיים פנה אליי סוכן נדלן שהציע לי שיתופי פעולה, כאשר שאלתי אותו איך הוא עובד עם המוכרים? הוא אמר לי אני מסתדר איתם.
המשכתי לשאול בכדי להבין מה הכוונה והבנתי שהוא סיכם איתם על סכום מסוים שאני אפילו לא רוצה לכתוב.

מקצוענות מנצחת

ניסיתי להבין למה הוא בחר לעשות מהלך כזה ולהציע את שירותיו בנזיד עדשים, הוא השיב לי שהוא רוצה להשיג כמה שיותר מוכרים, מה שהוביל לשאלה המתבקשת האם זה עובד? וכמה מוכרים הסכימו לכך?,
תשובתו הייתה שיש לו כמה נכסים, מה שהפתיע אותי זה שאיך יכול להיות שרק בודדים הסכימו לכך? כמובן שבאותו רגע אמרתי לו שאני לא עושה שיתופי פעולה עם מי שלא מעריך את העבודה שלו ובזה נפרדו דרכינו.

המסקנה שהגעתי אליה היא שבעל מקצוע שלא מעריך את עבודתו ובכלל זה סוכני נדלן שמוכנים לתת שירותים בחינם , לא שורדים לאורך זמן , מכיוון שבעלי מקצוע שלא מעריכים את עצמם לעולם לא יעריכו אותם.

בסופו של דבר איך שאנחנו נעריך את עצמנו ככה יעריכו אותנו וכל השיטות לפתות לקוחות בשירות חינמי לא יצליחו ועל זה אמר החכם מכל אדם "אין חדש תחת השמש " המקצוענות מנצחת !

רוצים להתרשם ממגוון הדירות למכירה שיש לנו להציע לכם ברחובות? לחצו כאן >

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לבלוג תיווך.
מחפשים יועץ נדלן עם מעל 30 שנות ניסיון? צרו קשר.
"סיני נכסים" משרד תיווך ברחובות.