בס"ד

למה כאשר נכס נמכר הוא הופך להיות מבוקש יותר?

ישנו משפט שחוזר על עצמו ממש באופן קבוע בקשר לנכסים שמטופלים במשרדנו ונמכרים.
המשפט המפורסם הוא "וואו עסקה מעולה" "איך פספסתי את זה ?" ואני שואל את עצמי למה זה קורה שוב ושוב ? , מה הסיבה כאשר הנכס אקטואלי ויש אפשרות מצד הקונה לקנות את הדירה הוא לא עושה את הצעד הנכון ומתקדם לחוזה.

בבדיקה שעשיתי עם המון קונים שרצו עסקה לאחר שנסגרה שאלתי למה חיכיתם? יכולתם לסגור עסקה מזמן , התשובה הייתה "לא היינו בטוחים" , "החברים אמרו שלא כדאי וכל העיצות שקיבלנו זה תמתינו יהיו עסקאות הרבה יותר טובות", אך למרבה הצער ההיפך קורה והמציאות טופחת על פניהם, מאחר והם מופתעים מכך שנכס במחיר הזה כבר לא בנמצא ואז מבקשים ממני אותם קונים למצוא משהו דומה שהינו דבר בלתי אפשרי בדרך כלל.

סיפור שקרה לי לפני שנים רבות ,נכס שקיבלתי לשיווק בלעדי בשכונה קטנה ברחובות שאני קראתי לו "בית קטן בערבה" , הבית היה בבעלות של 8 יורשים 1.5 ח' 40 מטר בנוי מגרש 320 מטר עם זכויות בנייה של 50% .
כאשר התחלתי להציע את הנכס ללקוחות לא שיערתי שיהיה כל קשה לקבל הצעת מחיר כל מי שבא לראות התאכזב ממראה הבית העלוב והקוצים והדרדרים שהקיפו אותו בדרכנו לבית לא ממש הוסיפו לקידום העסקה. פנייתי לבעלי הנכס שלפחות ינקו את החצר נענתה בשלילה זה מה יש .

פנייה לבעלי דירות בבניין משותף סמוך ולמשרדים הקרובים לבית גם לא קידם את העניין , התפנית החלה לאחר כמה חודשים בשעות אחר הצהריים המוקדמות מגיע לקוח שמבקש למצוא בית קטן עם מגרש. כמובן ההצעה הראשונה הייתה את הבית המדובר ולאחר שמסרתי לו את פרטי הנכס ביקש לצאת לסיור לראות את הבית.

תוך כדי הכניסה לנכס דרך הקוצים והעשבים שהקיפו את הבית הלקוח שואל אותי "איפה המוכרים? אני רוצה להתקדם" האמת שלא האמנתי למשמע אוזניי ושיש כוונה רצינית מצידו להתקדם, תשובתי הייתה קודם תראה ואחר כך נדבר, אך הוא ענה לי "הנכס מוצא חן בעיניי לא מעניין אותי הבית אני הורס והולך לבנות אגיש לך הצעה ונתקדם לחוזה ".

חזרנו למשרד והתקשרתי לאחד מהיורשים ובישרתי לו שיש לקוח מאוד רציני שמעוניין להתקדם , המשא ומתן התנהל בטלפון בין כל הנוגעים בדבר ולאחר מספר ימים הגענו להבנות ונקבעה פגישה לחתימת חוזה עם 8 יורשים שהתגוררו בכל מיני מקומות בארץ ,השעה שנקבעה הייתה ב- 06:30 בבוקר , היורשים מגיעים לחתימה שהתקיימה בשעה הכי מוקדמת שהייתה לי מאז שאני מכיר את עצמי, לא הייתה ברירה ואני כמובן זרמתי עם כולם גם אם היו אומרים לי בשעה 04:00 לפנות בוקר הייתי מגיע.

אגב אני לא אשכח שלקוחות שראו שאני במשרד בשעה מוקדמת כל כך שאלו אותי האם פתחתי מכולת, ומה אני עושה בשעה כזו במשרד? השבתי בחיוך שלנדל"ן אין שעות .
תודה לאל החוזה נחתם ואז לאחר שבוע עברה הידיעה בשכונה שהבית נמכר במחיר X, מאותו הרגע החלו לבוא אליי אנשים ולומר שמענו שהבית נמכר "וואיי איזה פספוס איך לא קנינו" , "ולמה חיכינו?" .

כמובן שבמצב כזה אני אומר לעצמי שחבל שאין לי נכס כזה נוסף, אך באותו רגע גם חולפת בי המחשבה שהנוסחה לא משתנה , אני תמיד אעבור את אותו התהליך וגם אותם קונים שמתאכזבים ימשיכו לחשוב וימתינו לקונה שיקדים אותם , כי כך דרכו של עולם הנכס מבוקש מאוד רק לאחר שמישהו אחר קנה אותו.

סיני עמרמי מנכ"ל ובעלים סיני נכסים משרד תיווך ברחובות

הרצל 125 רחובות
052-2513418
Sinayamr@gmail.com