בס"ד

מגלגלין זכות על ידי זכאי

המוכרים שהגיעו לפגישה עימי במשרד היו דיי מבולבלים, הם הציגו את עצמם כאח ואחות שירשו מגרש  ושהם רוצים  למכור אותו.

הם החלו לספר שהנכס טופל על ידי עורך דין לא מקומי ששימש גם כמתווך במשך כשנה וחצי ללא תוצאות, כשהתחלתי לברר איתם האם הם יודעים כמה מיסים יהיה עליהם לשלם?
התשובה הייתה שנאמר להם סכום בערך וכידוע לבערך אין ערך , במיוחד שמוכרים מגרש והמיסים זה חלק חשוב שצריך לקחת בחשבון.

לאחר שסיכמתי איתם שהנכס ישווק על ידי המשרד באופן בלעדי, קבעתי להם פגישה עם עורך דין מומחה למס שבח.
בפגישת הייעוץ נאמר להם מה גובה מס השבח שיצטרכו לשלם, לאחר מכן המלצתי הייתה לעשות שמאות מוקדמת על ידי שמאי מעירית רחובות שנוכל לדעת מה גובה היטל ההשבחה.

לאחר חודש וחצי התקבלה חוות דעת השמאי שבה היה רשום גובה היטל ההשבחה, הדבר הנוסף שהתברר שלא ניתן לקבל משכנתא מאחר ולא הייתה חלוקה של המגרש, מה שצמצם קונים פוטנציאלים והרכישה תוכל להתבצע בכסף פרטי שזה לא משהו שבנמצא, או לחלופין שעבוד נכס אחר.

עכשיו כאשר התמונה התבהרה בפעם הראשונה למוכרים התאפשר לנו לתמחר את הנכס במחיר ריאלי ולצאת  לדרך, התחלנו לעניין קונים וציפינו להצעה שתגיע ואכן לאחר כחודש הגיעה ההצעה המיוחלת, המשא ומתן היה מאוד מורכב ולא פשוט, עורכי הדין העבירו טיוטות והגיעו בסוף להסכמות.

בשעה טובה נקבעה פגישה לחתימה, כאשר הגעתי לפגישה שני עורכי הדין היו בעיצומו של ויכוח על נושא מסוים, העורך דין של הקונים רצה להכניס סעיף בחוזה שמבחינת המוכרים זה יכל לגרום להם להוצאות נוספות ומיותרות, כאשר הבנתי על מה מדובר אמרתי שאין מצב שזה יקרה ומצדי שלא ייחתם חוזה.
מה שגרם לכך שהוויכוח נפסק וזה ירד מהפרק.

הנאמנות משתלמת

חשוב לציין שמדובר במוכרים שלאורך כל הדרך הרגשתי צורך עז לשמור עליהם, שלא יטעו אותם כל מיני חכמולוגים למיניהם, הקשר שנוצר בינינו לאור ההתנהלות שלי איתם מתחילת טיפול בנכס הוביל לכך שהם היו אומרים לי "סיני , אנחנו סומכים עליך, מה שתגיד לנו נעשה" .

מבחינתי זה לא היה דבר ברור מאליו, כי יש אנשים תמימים שאינם יודעים מה צריך לבדוק ואיך צריך לפעול בקידום עסקאות ויש את אלה שינצלו את תמימותם וכתוצאה מכך משלמים המון כסף.
אילו אותם אנשים היו מוכוונים לבעלי המקצוע הנכונים וההגונים התמונה הייתה נראית אחרת .

סוף דבר העסקה נחתמה לשביעות רצון הצדדים, בסיומה של הפגישה אמר לי הקונה אני חייב לומר לך שאני מכיר הרבה סוכנים אבל לא נתקלתי בסוכן כמוך שממש נלחם כמו אריה עבור המוכרים, תשובתי הייתה שמבחינתי זו דרך חיים.
במיוחד כאשר מדובר באנשים שבאמת צריכים את עזרתי וזה הסיפוק שלי , מסוג החוויות שאני מודה לאל שהם הגיעו אליי וכפי שאמרו חכמים מגלגלין זכות על ידי זכאי .

רוצים להתרשם ממאגר הדירות שלנו? מאגר דירות למכירה ברחובות >

רוצים לקרוא עוד? היכנסו לבלוג תיווך.
מחפשים יועץ נדלן עם מעל 30 שנות ניסיון? צרו קשר.
"סיני נכסים" משרד תיווך ברחובות.
קשור ומומלץ – עורך דין ברחובות.